Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Typy personifikace značky na českém trhu
Nierostková, Klára ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá typy personifikace značky na českém trhu. Cílem práce je popsat na základě odborné literatury různé modely personifikace a jejich rozdělení na základě struktury AMOP. Práce slouží k souhrnu základních informací na toto téma a jejich porovnání se skutečnými reklamami, které jsme mohli, nebo stále můžeme vidět na českém trhu. Tento souhrn byl vytvořen za účelem spojení různých teorií obsažených v odborné literatuře, jelikož tomuto tématu, i přes své velké uplatnění v praxi, není věnována přílišná pozornost a věcný souhrn těchto informaci v podstatě neexistuje. Poznatky obsažené v teoretické části jsou reflektovány v praktické části, jelikož část otázek pro nestrukturované rozhovory s odborníky z praxe byly vytvořeny tak, aby respondenti reagovali na obsah teoretické části svými poznatky a názory, které si vytvořili za roky praxe a využívání personifikace značky. Odpovědi odborníků jsou porovnány, aby bylo možné vidět shody i neshody v jejich názorech.
Devoted Soldier of Eclecticism
Žufníček, Jan Adam ; Delong, Marek (oponent) ; Vlková, Veronika (vedoucí práce)
Moje Bakalářská práce Devoted soldier of eclecticism je výstavní projekt. Výstupem je fyzická série obrazů a objektů. Předmětem výstavy, respektive série tvořící bakalářskou práci, je polemika o metamodernismu. Esenciální pro představované obrazy a objekty je konceptuální přístup k referenci a prolínání zdánlivě nesouvisejících inspiračních zdrojů. Mnou představovaná díla v sobě obsahují polemiku o současné situaci v umění. Zobrazují často obyčejné věci (boty, holuby, balóny), které obohacují o filosofický či duchovní význam. Využívám klasických jednoduchých kompozic a naivního zobrazování, abych posílil napětí mezi obyčejným a nadpřirozeným. Zatímco obrazy zachycující jednotlivé situace, objekty pak hovoří o vztahu lidských bytostí (antropomorfizované meče) k často těžce popsatelným a chápaným konceptům.
Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete
Nachlingerová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Nachlingerová, J.: Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete /Diplomová práce/ Praha 2010 Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, počet stran 65 Hlavním tématem této diplomové práce jsou ilustrace v české knize pro děti se zaměřením na obraz zvířete v ilustracích, ale i v literárních textech. Práce nachází různé způsoby zobrazení zvířat v rámci obecných ilustrátorských přístupů, zastavuje se u vybraných zásadních představitelů české ilustrace. Pohlíží na současnou produkci knih pro děti v jejích pozitivních i negativních aspektech, sleduje jak snahy v péči o krásnou knihu, tak i nehodnotnou produkci spojenou s nezodpovědností vůči dětskému čtenáři. Na pozadí pozoruhodných knih o zvířatech mapuje současné ilustrátory usilující o výtvarně náročnou ilustraci. Klíčová slova: ilustrace, zvíře, role zvířete v dětské knize, antropomorfizace, ilustrátorský přístup, zásadní představitelé české ilustrace, kniha, současná produkce knih pro děti, krásná kniha, kýč, nakladatelství, současní ilustrátoři
Význam, role a funkce psa ve společnosti a v rodině
Salajková, Valerie ; Grznár, Miroslav (vedoucí práce) ; Märzová, Hana (oponent)
Předkládaná práce se zabývá vztahem člověka a psa. Toto téma jsem zvolila vzhledem k jeho aktuálnosti odrážející se v počtu chovaných psů, jejich oblíbenosti, ale také v řadě dalších fenoménů ve společnosti na psy odkazujících. Konkrétním cílem této práce je hlubší porozumění významům a rolím, které jsou připisovány psům nejen ve společnosti, ale i v rodinách mých respondentů. Vycházím z teorie sociálního konstruktivismu, dle které jsou významy jevů, a tedy i zvířat ve společnosti, utvářeny během sociálních interakcí. Výzkum byl proveden na základě zúčastněného pozorování a narativních rozhovorů provedených s náhodně zvolenými seniory. V teoretických východiscích práce rozvádím vztah lidí a zvířat v různých dobách a společnostech s důrazem na rozdílný přístup k nim ve společnosti dnešní. Důležité je pro mou práci především rozdělení zvířat na divoká, užitková a domácí mazlíčky, z nichž právě psi jsou těmi nejoblíbenějšími. Mezi hlavní zjištění této práce patří významnost, jež je psům respondenty připisována. Psi totiž ve společnosti mohou působit nejen jako zvířata, ale i jako osobnosti. Častým jevem je jejich antropomorfizace - tedy přisuzování lidských vlastností, emocí a myšlení. Antropomorfní psi mohou hrát v rodině mnoho rolí, nejčastěji připisovanou je však role dítěte. S čímž je spojeno...
Význam, role a funkce psa ve společnosti a v rodině
Salajková, Valerie ; Grznár, Miroslav (vedoucí práce) ; Märzová, Hana (oponent)
Předkládaná práce se zabývá vztahem člověka a psa. Toto téma jsem zvolila vzhledem k jeho aktuálnosti odrážející se v počtu chovaných psů, jejich oblíbenosti, ale také v řadě dalších fenoménů ve společnosti na psy odkazujících. Konkrétním cílem této práce je hlubší porozumění významům a rolím, které jsou připisovány psům nejen ve společnosti, ale i v rodinách mých respondentů. Vycházím z teorie sociálního konstruktivismu, dle které jsou významy jevů, a tedy i zvířat ve společnosti, utvářeny během sociálních interakcí. Výzkum byl proveden na základě zúčastněného pozorování a narativních rozhovorů provedených s náhodně zvolenými seniory. V teoretických východiscích práce rozvádím vztah lidí a zvířat v různých dobách a společnostech s důrazem na rozdílný přístup k nim ve společnosti dnešní. Důležité je pro mou práci především rozdělení zvířat na divoká, užitková a domácí mazlíčky, z nichž právě psi jsou těmi nejoblíbenějšími. Mezi hlavní zjištění této práce patří významnost, jež je psům respondenty připisována. Psi totiž ve společnosti mohou působit nejen jako zvířata, ale i jako osobnosti. Častým jevem je jejich antropomorfizace - tedy přisuzování lidských vlastností, emocí a myšlení. Antropomorfní psi mohou hrát v rodině mnoho rolí, nejčastěji připisovanou je však role dítěte. S čímž je spojeno...
Evropský kontext k ztvárnění figury v českém malířství druhé třetiny 19. století. Ideové a formální zázemí tvorby Josefa Mánesa
Řezáč, Jan ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Machalíková, Pavla (oponent) ; Musil, Roman (oponent)
Disertační práce Jana Řezáče s názvem: Evropský kontext k ztvárnění figury v českém malířství druhé třetiny 19. století. Ideové a formální zázemí tvorby Josefa Mánesa synteticky stanovuje základní metodologické postupy k problematice středoevropského figurálního malířství kolem roku 1850, v užším smyslu se pak zabývá tvorbou českého malíře Josefa Mánesa. V této době dochází ve figurálním umění sice stále k formálnímu napodobování historických vzorů prostřednictvím studia na Akademiích i v mimoakademickém provozu, současně je ale figura nově výtvarně instrumentalizována jako identifikační prvek širšího sociálního celku, především tehdy se ustanovujících národů. Také emancipování se umělců a jejich sebereprezentační snahy, se odráží v jimi zpodobované figurální formě. Malířství evropského pozdního romantismu se vyznačuje mimo jiné recepcí michelangelovského a manýristického ztvárnění lidského těla, a to nad rámec dobově stále ještě oblíbené raffaelovské klasické vrcholně renesanční figury. Josef Mánes byl ale nucen v tomto smyslu pracovat převážně pouze s grafickými předlohami. Autor se v této disertační práci snaží dále analyzovat Mánesovy antropomorfizace, stejně jako jeho snahy, směřující k výtvarnému deformování anatomické substance jím traktovaných figur. Tyto Mánesovy tendence mají širší sociální,...
"Táhneme káru kapitalismu dál a dál": Etnografie tovární výroby
Virtová, Tereza ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Abu Ghosh, Yasar (oponent)
Tato práce prezentuje hlavní výsledky pětiměsíčního etnografického výzkumu v jedné globální továrně v Česku. Diplomová práce se věnuje třem tématům. Vzhledem k řadě etických dilemat, které výzkum od začátku doprovázely, je prvním samostatným tématem práce etika v antropologii, v rámci které jsou zkoumány nástroje institucionalizace profesionální etiky a tzv. "etika v praxi". Jako strategie vyrovnávání se s etickými dilematy ve výzkumu se v práci usiluje o reflexivní přístup, který Guillemin a Gillam (2004) navrhují praktikovat nejen jako způsob důsledné metodologie výzkumu, ale také jako formu "morálně správné výzkumné práce". Druhým tématem je výrobní linka. Linka dává smysl, tedy produkuje, jen když se lidé a stroje propojí. Práce se proto v symetrické analýze zaměřuje na dynamiku aktérství posouvající hranice mezi lidmi a stroji a charakteristiky, kteří na sebe jedni od druhých berou. Poslední oblast se zabývá továrnou jakožto aktérem na trhu práce. Skrze analýzu ekonomických a organizačních faktorů i osudů a interpretací dělníků a vysvětlení krajských úředníků se závěrečná část snaží porozumět vnímání továrny jako stabilního a poměrně solidního zaměstnavatele. Klíčová slova: globální továrna, etika, automatizace, antropomorfizace, manuální práce, pracovní trh, symetrická analýza.
Evropský kontext k ztvárnění figury v českém malířství druhé třetiny 19. století. Ideové a formální zázemí tvorby Josefa Mánesa
Řezáč, Jan ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Petrasová, Taťána (oponent) ; Machalíková, Pavla (oponent)
Disertační práce Jana Řezáče s názvem: "Evropský kontext k ztvárnění figury v českém malířství druhé třetiny 19. století. Ideové a formální zázemí tvorby Josefa Mánesa", synteticky stanovuje základní metodologické postupy k problematice středoevropského figurálního malířství kolem roku 1850, v užším smyslu se pak zabývá tvorbou českého malíře Josefa Mánesa. V této době dochází ve figurálním umění sice stále k formálnímu napodobování historických vzorů prostřednictvím studia na Akademiích i v mimoakademickém provozu, současně je ale figura nově výtvarně instrumentalizována jako identifikační prvek širšího sociálního celku, především tehdy se ustanovujících národů. Také emancipování se umělců a jejich konceptuální sebereprezentační snahy, se odráží v jimi zpodobované figurální formě. Malířství pozdního romantismu se vyznačuje mimo jiné recepcí Michelangelovského a manýristického ztvárnění lidského těla, a to nad rámec dobově stále ještě oblíbené Raffaelovské klasické, vrcholně renesanční figury. Josef Mánes byl ale nucen v tomto smyslu pracovat převážně pouze s grafickými předlohami. Autor se v této disertační práci dále snaží analyzovat Mánesovy antropomorfizace, stejně jako jeho snahy, směřující k výtvarnému deformování anatomické substance jím traktovaných figur. Tyto Mánesovy tendence mají širší sociální,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.